Skyrim · Oblivion · Morrowind · Daggerfall · Arena

Gildie

Autor: Apricot, Data: 20.04.2011, 18:46

Daggerfall w tamtych czasach słynął właśnie z tego, że w jego zasobach mieściło się bardzo dużo gildii. Pomijając gildię złodziei, mroczne bractwo, gildie magów i wojowników, możemy przyłączyć się do całej masy świątyń i zakonów rycerskich.

Jak na tamte czasy, moduł zdobywania reputacji był świetny – im więcej reputacji, tym większe poparcie i charyzma wśród tłumów. Reputacjo zdobywa się, wykonując zadania dla poszczególnych organizacji, gdzie patrząc na ich ilość, zadań jest cale multum.

Wykorzystano też system awansów w gildiach. W gildii wojowników zaczynamy jako uczeń, idziemy po szczeblach do rycerza, kończąc na mistrzu gildii. Osiągnąć to można jedynie przez ciężką pracę naszego bohatera, i dużą ilość awansów.

Jednak awanse nie wyglądają tak jak w przypadku, choćby Obliviona – nie awansujemy od razu po wykonaniu misji. W większości gildii, rada danej organizacji zbiera się, i tam dokonuje ewentualnych awansów, za wszystkie zasługi swoich protegowanych. Do awansowania, wymaga się też podnoszenie swoich umiejętności, np. do czasu zebrania rady wykonaliśmy 6 misji i podnieśliśmy swoją umiejętność o 2. Wtedy automatycznie zostajemy awansowani na kolejną rangę.

Trzeba też pamiętać o tym, że gdy stajemy się wampirem, zostajemy wyrzuceni ze wszystkich gildii w których dotychczas byliśmy.