Skyrim · Oblivion · Morrowind · Daggerfall · Arena

O grze

Autor: Apricot, Data: 20.04.2011, 18:45

Druga część cyklu The Elder Scrolls, wydana 30 czerwca 1997 przez studio Bethesda Softworks. Stworzona na platformę MS-DOS. Jej wymagania to Pentium 166MHz, 16MB RAM.

Na rozkaz imperatora Uriela Seprima VII bohater wyrusza do stolicy prowincji Wysoka Skała miasta Daggerfall z zadaniem zbadania okoliczności z powodu których duch króla Lysandusa nie może zaznać spokoju i nawiedza nocami ulice miasta. Gracz otrzymuje także dodatkowe, z pozoru mniej ważne zadanie, odnalezienie listu od cesarza Uriela do żony Lysandusa królowej Daggerfall. Jednak nie wszystko idzie zgodnie z planem. W czasie podróży statkiem, u wybrzeży Wysokiej Skały rozpętuje się potężna burza i okręt zostaje zniszczony. Bohaterowi udaje się jednak jakimś cudem dopłynąć do brzegu. Budzi się w dużej jaskini, pierwszą misja jest wydostanie się na powierzchnię...

Na szczególnej uwagę zasługuje ogromna przestrzeń gry. Aby przemierzyć całą mapę w całości, potrzeba dwóch tygodni, bez ani jednej przerwy. Niestety, gra jest dosłownie przesiąknięta przeróżnymi błędami, przez co nazywana jest do tej pory Buggerfallem (ang. Bug – błąd).

W grze mamy do czynienia z lepszym systemem walki i magii. Systemy te nie są już tak dobre, ale na standardy w tamtych czasach, Daggerfalla można spokojnie nazwać jednym z największych cRPGów na świecie

Z okazji piętnastolecia gry Bethesda udostępniła Daggerfalla do ściągnięcia za darmo, pod modyfikacją "DaggerXL", dzięki której można grać w TESa II na najnowszych sprzętach.