Skyrim · Oblivion · Morrowind · Daggerfall · Arena

Skyrim

Straż Świtu

Autor: Amandir, Data: 08.07.2013, 16:43
Straż Świtu to gildia, która została dodana do The Elder Scrolls V: Skyrim w DLC Dawnguard (pol.: "Straż Świtu"). Jest to legendarna organizacja łowców wampirów. Ich siedzibą jest Twierdza Świtu (ang.: "Fort Dawnguard)" znajdujący się na wschód od Sygnału Stendara. Zostali zreaktywowani w 4E, gdy nasilają się ataki wampirów w Skyrim. Nasz bohater dołączając do nich ma możliwość im pomóc... bądź przeciwstawić.




Historia



Organizacja została powołana do życia w 2E. Wszystko zaczęło się od tego, że Jarl Pękniny miał problem ze swoim synem. Okazało się bowiem, że jest on wampirem. Z tego tytułu istniału dwa zagrożenia. Po pierwsze, posiadanie syna- wampira na pewno nie wpłynęło by korzystnie na opinię o Jarlu w jego włościach. Po drugie, nawet syn władcy zmieniony w wampira mógł zrobić komuś krzywdę i stanowił zagrożenie dla całej okolicy. Jedynym, bezkrwawym, rozwiązaniem, na jakie Jarl się zdecydował, było wybudowanie Twierdzy w Kanionie Brzasku i zamknięcie tam syna. Pilnowaniem niecodziennego więźnia miała zająć się specjalnie powołana do tego celu gwardia- Straż Świtu. To oni nadali nazwę zajmowanej przeź siebie twierdzy. Pewnego razu, z niewiadomych powodów, syn- wampir został zamordowany przez swoich strażników. Wtedy to gildia została rozwiązana przez jarla, który nigdy nie wybaczył jej członkom tego występku. Jednak po śmierci władyki Straż zaczęła ponowną działalność jako najemni łowcy wampirów. Organizacja po pewnym czasie przestała funkcjonować i została reaktywowana w 4E przez Israna, byłego członka Straży Stendara i nowego przywódcę Strażników Świtu. W tym momencie zaczyna się akcja dodatku Dawnguard a dalsze losy gildii zależą od wyborów gracza.

Dołączenie



O rekrutacji do Straży Świtu możemy dowiedzieć się na kilka sposobów, jednak waarunkiem koniecznym jest osiągnięcie 10 poziomu rozwoju postaci.
1. Informacja od losowego strażnika miejskiego.
2. Rozmowa ze Strażnikiem świtu po ataku wampirów na miasto.
3. Spotkanie tegoż samego Strażnika w mieście i rozmowa z nim.
Mimo wszystko, żaden z tych wyborów NIE jest ostateczny.

Po tym, udajemy się do Twierdzy Świtu, gdzie otrzymujemy kuszę, uczymy się z niej strzelać oraz jesteśmy wysłanie na specjalne zadanie. Tu zaczyna się nasza przygoda...

Członkowie



  • Durak
  • Florentius Baenius
  • Gunmar
  • Isran
  • Sorine Jurard
  • Agmaer Follower
  • Beleval Follower
  • Celann Follower
  • Hakar
  • Ingjard Follower
  • Mogrul
  • Ollrod
  • Tilde
  • Vanik
  • Vori


Możliwa jest również rekrutacja do naszej drużyny huskiego bądź opancerzonego trolla. Oba zajmują miejsce zwierzaka, więc nie musimy wybierać między nimi, a zwykłymi towarzyszami.

Zadania główne



  • Dawnguard
  • Awakening
  • Bloodline
  • A New Order
  • Prophet
  • Chasing Echoes
  • Scroll Scouting
  • Seeking Disclosure
  • Beyond Death
  • Unseen Visions
  • Touching the Sky
  • Kindred Judgement


Zadania poboczne



  • Ancient Technology
  • Bolstering the Ranks
  • Cleansing Light (radiant)
  • Hide and Seek (radiant)
  • Hunting the Monster (radiant)
  • A Jarl's Justice (radiant)
  • Lost Relic (radiant)
  • Preemptive Strike (radiant)
  • Rescue (radiant)


Co nowego?

Strażnicy Świtu mają swój unikalny komplet pancerza w wersji lekkiej oraz ciężkiej oraz tarcze. Używają również kusz. Możliwe jest zdobycie ulepszonej Dwemerskiej kuszy. Na koniec głównego wątku otrzymujemy Łuk Auriela oraz (możliwe do zdobycia) Tarczę Auriela. Dostępnych jest również kilka nowych czarów, które pomagają nam w walce z wampirami i innymi nieumarłymi.

Dziękuję za uwagę, oraz zapraszam do komentowania!