Skyrim · Oblivion · Morrowind · Daggerfall · Arena

Misja: Zerwane Kajdany



Cel główny: Znajdź drogę do twierdzy

Biegniemy za Ralofem do wieży. Słuchasz rozmowy Ulfrica z Ralofem. Po wysłuchaniu, kieruj się z Ralofem w górę wieży. W pewnym momencie zaatakuje smok, zostaw go w spokoju (nie wyrządzi ci żadnej krzywdy) i przeskocz przez wytworzoną przez niego dziurę wprost na zniszczoną gospodę (patrz screen powyżej).

Zeskocz niżej i szukaj Hadvara. Przez cały czas trzymaj się blisko niego i nie wdawaj się w walki toczące się w około ciebie. Dotrzesz do miejsca spotkania Ralofa z Hadvarem i będziesz musiał wybrać jednego z nich.


Cel główny: Wejdź do twierdzy z Hadvarem lub Ralofem

Wybór jednego z nich nie oznacza, że chcesz walczyć po stronie Gromowładnych (Ralofa) lub Cesarskich (Hadvara). Tego wyboru będziesz mógł dokonać później, ale nie będzie to konieczne.


Wybór Hadvara:

Wchodzisz przez wejście po lewej stronie do Twierdzy Helgen.


Cel główny: Ucieknij z Helgen, Znajdź jakieś wyposażenie

Hadvar pozbawi nas więzów, w tym celu podejdź do niego. By znaleźć miecz i elementy stroju, podejdź i otwórz Skrzynię Wartownika (patrz screem powyżej). Załóż uzyskane przedmioty, będą pomocne w późniejszej walce. Rozejrzyj się po pomieszczeniu, gdyż możesz znaleźć inne przydatne przedmioty. Gdy będziesz gotów idź za Hadvarem. Czeka cię bójka, ale twoi przeciwnicy (Gromowładni Żołnierze) zajmą się Hadvarem. Dalej podążaj za Hadvarem.

Niedługo natrafisz na tunel, który się zawali. Gdy sytuacja się uspokoi, wejdź do następnego pomieszczenia drzwiami po lewej. Tam Gromowładni Żołnierze będą próbowali cię zabić.


Cel opcjonalny: Poszukaj mikstur w beczce

W beczce znajdziemy przydatne mikstury a mianowicie: miksturę pomniejszego uzdrowienia, miksturę pomniejszej kondycji i miksturę pomniejszej magii. W pozostałych częściach pomieszczenia również można znaleźć wiele przydatnych i ciekawych rzeczy. Kiedy będziesz gotów iść dalej, podejdź do Hadvara. Ruszycie w stronę pokoju tortur, gdzie będziesz świadkiem walki Gromowładnych z Oprawcą i Pomocnikiem Oprawcy. Pomóż Oprawcy i rozejrzyj się po pomieszczeniu.

Na stoliku znajdziesz Księgę Smoczego Dziecięcia, sztylet i plecak a w nim miksturę pomniejszego uzdrowienia i cztery wytrychy. W międzyczasie wysłuchaj rozmowy, po której dostaniesz aż dwanaście wytrychów.


Cel opcjonalny: Spróbuj otworzyć zamek klatki

Warto podjąć się otwarcia klatki, w środku znajdziemy trochę przydatnych rzeczy. Podejdź do klatki, dowiesz się, że zamek jest na poziomie Nowicjusza. Teraz czeka cię trochę zabawy. Najpierw obracasz wytrychem i sprawdzasz, przy jakim ułożeniu wytrycha zamek się przekręca.

Gdy znajdziesz idealne ułożenie wytrycha, zamek się otworzy, ale zbyt wiele prób na jednym wytrychu spowoduje jego złamanie i w rezultacie stracisz wytrych. Po otwarciu zabierz cenne przedmioty maga, następnie obszukaj resztę pomieszczenia, otwierając pozostałe klatki. Idź dalej za Hadvarem, a gdy dotrzecie do jaskini wyciągnij broń, gdyż spotkasz tutaj kilku Gromowładnych Żołnierzy. Walcz rozważnie, gdyż jest to spora grupka. Idąc dalej napotkasz drewniany, postawiony most. Możesz sam użyć dźwigni, by go opuścić lub poczekać, aż to zrobi Hadvar. Po opuszczeniu mostu przejdź przez niego i nie zważając na zawalenie się przejścia za twoimi plecami, idź dalej. Myślałeś, że odpoczniesz? Niedługo będziesz musiał walczyć znowu, tym razem ze Śnieżnymi Pająkami.

Śnieżne pająki posiadają umiejętność wypluwania jadu na odległość, dlatego lepiej będzie dla Ciebie się nie zatrzymywać. W martwych ciałach pająków znajdziesz kosztowny śnieżny jad, zabierz go i ruszaj dalej.

Gdy dojdziesz do kolejnej, większej jaskini, miej się na baczności. Zatrzymaj się i wysłuchaj Hadvara. Zaproponuje ci przejście ukradkiem obok śpiącego Niedźwiedzia lub zabicie bestii. Dodatkowo podaruje ci długi łuk i kołczan z tuzinem żelaznych strzał. Jeśli nie chcesz budzić niedźwiedzia i uciec jak najszybciej, zrób to skradając się w rozsądnej odległości od legowiska niedźwiedzia.

Wreszcie zbliżasz się do wyjścia na zewnątrz. Gdy już jesteś na powierzchni, wysłuchaj Hadvara. Poleci ci spotkać się z jego wujem Alvoremr w nieopodal stojącym mieście( Rzeczna Puszcza ).


Wybór Ralofa

Wchodzisz przez wejście po prawej stronie do Twierdzy Helgen.


Cel główny: Ucieknij z Helgen, Przeszukaj ciało Gunjara

Ralof w końcu pozbawi nas więzów, dlatego podejdź do niego. Ralof poleci nam zabrać wyposażenie Gunjara (topór, elementy stroju). Najlepiej od razu je założyć, będą pomocne w późniejszej walce. W pomieszczeniu można znaleźć też inne ciekawe przedmioty. Drzwi są zamknięte, a ty nie posiadasz klucza. Na domiar tego zbliżają się cesarscy. Ale spokojnie, przygotuj się do walki. Przeciwnicy zajmą się Ralofem, więc ty wykorzystaj tę sposobność i zadawaj ciosy.

W martwym ciele Cesarskiego Kapitana znajdziesz dobre wyposażenie i co ważniejsze klucz do drzwi (patrz screen powyżej).

Udajemy się dalej za Ralofem. Tunel znajdujący się przed nami zawali się, dlatego wybierz drogę przez następne pomieszczenie. W środku czeka Cię bitka z cesarskimi żołnierzami.


Cel opcjonalny: Poszukaj mikstur w beczce

W beczce znajdziemy przydatne mikstury, a mianowicie: miksturę pomniejszego uzdrowienia, miksturę pomniejszej kondycji i miksturę pomniejszej magii. W pozostałych częściach pomieszczenia, również można znaleźć wiele przydatnych i ciekawych rzeczy. Kiedy będziesz gotów iść dalej, podejdź do Ralofa. Ruszycie w stronę lochów, gdzie będziesz świadkiem walki Gromowładnych z Oprawcą i Pomocnikiem Oprawcy. Pomóż gromowładnym i rozejrzyj się po pomieszczeniu.

Na stoliku znajdziesz Księgę Smoczego Dziecięcia, sztylet i plecak, a w nim miksturę pomniejszego uzdrowienia i cztery wytrychy. W międzyczasie wysłuchaj rozmowy, po której dostaniesz aż dwanaście wytrychów.


Cel opcjonalny: Spróbuj otworzyć zamek klatki

Warto podjąć się otwarcia klatki, w środku znajdziemy trochę przydatnych rzeczy. Podejdź do klatki, dowiesz się, że zamek jest na poziomie Nowicjusza. Teraz czeka cię trochę zabawy. Najpierw obracasz wytrychem i sprawdzasz przy jakim ułożeniu wytrycha zamek się przekręca. Gdy znajdziesz idealne ułożenie wytrycha, zamek się otworzy, ale zbyt wiele prób na jednym wytrychu spowoduje jego złamanie i w rezultacie utracisz wytrych. Po otwarciu zabierz cenne przedmioty maga, następnie obszukaj resztę pomieszczenia, otwierając pozostałe klatki. Idź dalej za Ralofem, a gdy dotrzecie do jaskini wyciągnij broń, gdyż spotkasz tutaj kilku cesarskich żołnierzy. Walcz rozważnie, gdyż w grupie cesarskich są łucznicy, mogący pozbawić cię życia z dystansu.

Idąc dalej napotkasz drewniany, postawiony most. Możesz sam użyć dźwigni, by go opuścić lub poczekać aż zrobi to Ralof. Po opuszczeniu mostu, przejdź przez niego i nie zważając na zawalenie się przejścia za twoimi plecami, idź dalej. Myślałeś, że odpoczniesz? Niedługo będziesz musiał walczyć znowu, tym razem ze Śnieżnymi Pająkami. Śnieżne pająki posiadają umiejętność wypluwania jadu na odległość, dlatego lepiej będzie dla Ciebie się nie zatrzymywać. W martwych ciałach pająków znajdziesz kosztowny śnieżny jad, zabierz go i ruszaj dalej. Gdy dojdziesz do kolejnej, większej jaskini, miej się na baczności. Zatrzymaj się i wysłuchaj Ralofa.

Zaproponuje ci przejście ukradkiem obok śpiącego Niedźwiedzia lub zabicie go. Ralof podaruje ci długi łuk i kołczan z tuzinem żelaznych strzał. Jeśli nie chcesz budzić niedźwiedzia i uciec jak najszybciej, zrób to skradając się w rozsądnej odległości od legowiska niedźwiedzia. Wreszcie zbliżasz się do wyjścia na zewnątrz. Gdy już jesteś na powierzchni, wysłuchaj Ralofa. Poleci ci spotkać się z jego siostrą Gerdur w nieopodal stojącym mieście (Rzeczna Puszcza).