123 Biała Grań ‹ Skyrim ‹ The Elder Scrolls - inSkyrim.pl
Skyrim · Oblivion · Morrowind · Daggerfall · Arena

Biała Grań

Autor: LordTorus, Data: 14.12.2011, 14:07
Godło

Biała grań jest dużym miastem znajdującym się w centrum Skryim, co czyni ją doskonałym szlakiem handlowym. Jarl Balgruuf Większy zarządza tymi włościami starając się unikać wyboru strony w konflikcie pomiędzy Gromowładnymi a Cesarstwem. Słynna w całej krainie „Niebiańska Kuźnia” znajduje się w Białej Grani nieopodal siedziby gildii Towarzyszy (Jorrvaskr), ów siedziba zaraz po kuźni była pierwszym budynkiem wzniesionym na tych ziemiach. Nadwornym magiem Jarla jest Farengar Tajemny-Płomień, który godzinami zatraca się w eksperymentach. Całe miasto podzielone zostało na dzielnice według ich położenia.

Biała Grań: Centralna dzielnica charakteryzuje się rozległymi trawiastymi równinami, na których znajdują się liczne gospodarstwa rolne. Przez Białą Grań przebiega wiele dróg łączących ze sobą dalej położone dzielnice. Stołeczne miasto dzielnicy również zwane Białą Granią, położone jest na skalnym wzniesieniu pośród wielkiej i płaskiej połaci buszu. Należąca do najzamożniejszych miast Skyrim Biała Grań zwykle okazywała w przeszłości gościnność żołnierzom Cesarza.

Fragment księgi „Dzielnice Skyrim” – Poradnika dla oficerów Cesarstwa.



Dzielnice


Dzielnica Chmur

Tutaj znajduje się siedziba Jarla Balgruufa Większego – Smocza przystań nazwana tak na cześć Olafa Jedno-Okiego, który pokonał w pojedynku smoka Numinexa. Następnie twierdzę przerobiono na więzienie dla przegranej bestii.


Dzielnica Wiatru

Środkowa z dzielnic Białej Grani, znajdują się tutaj domy większości mieszkańców.


Dzielnica Polna

Jest to najniżej położona z dzielnic, nazwa nawiązuje do bliskości okolicznych pól uprawnych. W tej dzielnicy można odwiedzić karczmę bądź bazar.



Dziecięta-Wojny i Siwo-Włosi

Dużą częścią społeczności Białej Grani są dwa rody, które niegdyś zaprzyjaźnione są teraz w konflikcie na tle wojny Gromowładnych z Cesarstwem.


Dziecięta-Wojny

Ród, którego starszym jest Olfrid Dziecię-Wojny - dumny oraz pewny siebie starzec – należy do zamożnych i wpływowych głównie dzięki kontaktom z szlachcicami Cesarstwa. Dziecięta wojny w konflikcie odpowiedziały się za Cesarstwem, gardząc tym samym Gromowładnymi.


Siwo-Włosi

Ród ten jest równie stary jak ich przeciwnicy, Dziecięta-Wojny, starszym klanu jest Vignar Siwo-Włosy. Siwo-Włosi mają za złe Dzieciętom-Wojny, że zaprzedali tradycję i honor Cesarstwu, gdy tymczasem oni sami wolą żyć ubogo, lecz według tradycji Nordów. Zatem opowiedzieli się za Gromowładnymi. Avulstein Siwo-Włosy, który pracuje w Niebiańskiej Kuźni, uważany jest za jednego z najlepszych kowali.



Budynki

Sklepy i Usługi


Kuźnia oraz sklep „U Amazonki”

„Niech nie zwiedzie cię nazwa, mamy tutaj sporo stali dla prawdziwych mężczyzn.”

W kuźni bronie i pancerze wykuwane są przez Adrianne. Od jej osoby pochodzi też nazwa sklepu. Kuźnia przylega do sklepu, w którym sprzedawcą jest Ulfbert Niedźwiedź-Wojny, choć czasami podczas przerw w pracy za ladą spotkać można Adrianne. Sklep oczywiście oferuje szeroki asortyment broni, pancerzy oraz materiałów kowalskich.

Wyposażenie kuźni:

  • Kowadło
  • Kamień szlifierski
  • Piec hutniczy
  • Stojak do garbowania
  • Warsztat

Sklep myśliwski „Pijany Łowca”

Nazwa tego sklepu intryguje chyba wszystkich klientów, więc sprzedawca Elrindir często odpowiada historię o dużych ilościach spożytego alkoholu i „strzale w swoim tyłku”. Jeśli lubisz zasypywać swoich wrogów gradem strzał bądź rekreacyjnie polujesz na łosie czy też niedźwiedzie, ten sklep będzie jednym z Twoich ulubionych! Duży wybór łuków, strzał, więc jest w czym wybierać.


Sklep wielobranżowy Belethora

„Wszystko jest na sprzedaż, wszystko. Gdybym miał siostrę, ją też bym sprzedał”

Jeśli w twoim ekwipunku zalega jakaś broń, księga, kamień szlachetny lub cokolwiek innego, a nie chcesz biegać po wielu sklepach - udaj się do Belethora, a z pewnością wyjdziesz cięższy o wiele monet.


Kocioł Arkadii

Jeśli potrzebujesz ziół lub innych alchemicznych reagentów albo już gotowe eliksiry, to nie mogłeś lepiej trafić - Arkadia jest mistrzynią w swoim fachu.

Wyposażenie:

  • Stanowisko alchemiczne

Farengar Tajemny-Płomień

Zapracowany oraz zafascynowany – to dwa główne stany Farengara, który jako nadworny mag Jarla Balgruufa zajmuje się zjawiskami magii w Białej Grani oraz oczywiście eksperymentami. Poszukując nowych zaklęć bądź klejnotów dusz nie znajdziesz lepszego sprzedawcy w całej Białej Grani.

Wyposażenie w komnacie Farengara:

  • Magiczny Katalizator niezbędny do zaklinania

Stragan Carlotty Valentii

Jeżeli najdzie cię ochota na pyszne owoce lub warzywa, udaj się na bazar Białej Grani, aby zakupić je na straganie Carlotty Valentii.


Stragan Anoriatha

Czymże jest wojownik bez diety opartej na soczystym i tłustym mięsiwie? Pragniesz pysznego i świeżego mięsa? Odwiedź Anoriatha przy jego straganie znajdującym się na bazarze. Jeśli wolisz sam upolować sobie posiłek odwiedź sklep jego brata „Pijany Łowca”.


Stragan Fralii Siwo-Włosej

Chcesz podbić serce niewiasty złotym pierścieniem lub po prostu lubisz błyskotki? Szybko udaj się na bazar, aby zrobić zakupy u Fralii Siwo-Włosej. Uwaga: sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za próby ataków na ciebie przez pijaków w karczmach chcących pozbawić cię drogocennych świecidełek.


Karczma „Pod Chorągwianą Klaczą”

„Zapraszam, może mam tutaj gdzieś czysty kufel.”

Hulda zarządza karczmą, do której wieczorami napływają rządni trunku wojownicy i mieszkańcy Białej Grani. Jeśli potrzebujesz noclegu za jedyne 10 złotych monet na jeden dzień, możesz wynająć tam pokój.


Karawana Khajiitów

Kotoludzie z Elsweyr rozbili mały obóz nieopodal Stajni Białej Grani. Jeden z nich prowadzi sprzedaż towarów wielobranżowych.

Jeden z członków karawany może nauczyć cię lepiej się skradać.


Niebiańska Kuźnia

Nikt tak naprawdę nie wie kto zbudował tę kuźnię, lecz pracuje w niej Avulstein Siwo-Włosy, u którego można zakupić bronie, pancerze oraz materiały niezbędne do kowalstwa.

Wyposażenie kuźni:

  • Kowadło
  • Kamień szlifierski

Inne budynki

  • Koszary Straży: Tutaj odpoczywają strażnicy Białej grani – Drogi złodzieju nie jest to idealny budynek do przeszukiwania kufrów.
  • Wietrzny domek: Uroczy mały domek który gracz może zakupić po wykonaniu kilku zadań dla Jarla Białej Grani, gdy poinformuje nas o możliwości takiego zakupu należy udać się do Proventusa Avenicciego – Zarządcy miasta. Cena domku to 5.000 sztuk złota.
  • Dom Niedołężnej Olavy
  • Dom Sevario Pelagii
  • Dom Ysoldy
  • Dom Siwo-Włosych
  • Dom Dzieciąt-Wojny
  • Dom Heimskra
  • Świątynia Kynareth (Wewnątrz kapliczka tej bogini)
  • Kapliczka Talosa
  • Dom Amrena
  • Dom Utgerd
  • Dom Carlotty Valentii
  • Komnata Umarłych (Wewnątrz kapliczka Arkaya)
  • Jorrvaskr – Siedziba gildii Towarzyszy (Więcej informacji w artykule poświęconemu tej organizacji)


Trenerzy

  • Avulstein Siwo-Włosy: Kowalstwo
  • Arkadia: Alchemia
  • Althis: Broń jednoręczna
  • Vilkas: Broń dwuręczna
  • Farkas: Ciężkie pancerze
  • Aela: Łucznictwo
  • Amren: Broń jednoręczna
  • Danica Piękno-Wiosny: Magia Przywracania