Skyrim · Oblivion · Morrowind · Daggerfall · Arena

Magia Zniszczenia

Autor: Roelka, Data: 06.12.2011, 09:29

"Mogę przekazać ci moją wiedzę, ale nie jestem odpowiedzialny za to, co zdecydujesz z nią uczynić."


Zniszczenie jest jedną z pięciu szkół magii w Skyrim. Głównym celem magii destrukcyjnej jest zadawanie obrażeń w każdej dostępnej formie, zarówno istotom żyjącym jak i nieumarłym. Magia ta również czyni istoty wrażliwymi na jej obrażenia. Mistrzostwo w magii Zniszczenia niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwo, znane jest kilka przypadków, gdy ten rodzaj magii doprowadzał ludzi do szaleństwa. Magia zniszczenia skupia się przede wszystkim na zadawaniu obrażeń za pomocą ognia, lodu i błyskawic.

Pewnego razu iluzjonista o imieniu Berevar Bero wygłosił w Mieście Cesarskim przemówienie, w którym sugerował, że Szkoła Zniszczenia nie zasługuje na odrębność i powinna zostać połączona ze Szkołą Przemiany. Nie jest zaskakującym, że jego argumenty nie zdobyły popularności. Mag Bojowy Malviser wystosował szczególnie "uderzającą" ripostę.

W 3E 432 Rada Magów zadecydowała, że na terenie Cyrodill za magię Zniszczenia będzie odpowiedzialna gildia w mieście Skingrad.

Wzrost poziomu magii Zniszczenia jest możliwy poprzez częste używanie zaklęć, które należą do szkoły Zniszczenia lub przez korzystanie z pomocy trenerów. Nowych zaklęć można nauczyć się ze specjalnych Ksiąg, które można kupić u handlarzy lub odnaleźć na terenie Skyrim.


Nawigacja


Rasy posiadające bonus do zaklęć szkoły Zniszczenia:

  • Dunmerowie +10
  • Altmerowie, Cesarscy, Redgardzi +5

Trenerzy magii Zniszczenia:

  • Wuunferth w Wichrowym Tronie (poziom powszechny)
  • Sybille Stentor w Samotni (poziom ekspercki)
  • Faralda w Akademii Zimowej Twierdzy (poziom mistrzowski)

Książki, które podnoszą poziom magii Zniszczenia:

  • "Hipotetyczna zdrada" - Twierdza Zabójczego Blasku, Ruiny Wysokiej Bramy
  • "Groza na Zamku Xyr"
  • "Tajemnica Talara, v.3" - Jaskinia Tolvalda, Dolny Kurhan pod Urwiskiem
  • "Odpowiedź na przemowę Bero" - Pieczara Haemara, Gaj Wiedźm
  • "Sztuka Magii Wojennej"


Perki Szkoły Zniszczenia

Perk Kod Wymag. umiej. Wymag. perk Działanie

Nowicjusz - zniszczenie

000f2ca8 - - Pozwala rzucać czary zniszczenia na poziomie nowicjuszowskim za połowę kosztu magii.

Zniszczenie oburącz

000153cf Zniszczenie 20 Nowicjusz - zniszczenie Rzucanie oburącz czarów zniszczenia skutkuje zaklęciem zmaksymalizowanym, o silniejszym niż normalnie efekcie.

Fala uderzeniowa

000153d2 Zniszczenie 40 Zniszczenie oburącz Większość zaklęć zniszczenia wytrąci przeciwnika z równowagi, o ile zostaną rzucone oburącz.

Uczeń - zniszczenie

000c44bf Zniszczenie 25 Nowicjusz - zniszczenie Pozwala rzucać czary zniszczenia na poziomie uczniowskim za połowę kosztu magii.

Mistrz Run

00105f32 Zniszczenie 40 Uczeń - zniszczenie Pozwala rozmieszczać runy na pięć razy większą odległość.

Czeladnik - zniszczenie

000c44c0 Zniszczenie 50 Uczeń - zniszczenie Pozwala rzucać czary zniszczenia na poziomie zaawansowanym za połowę kosztu magii.

Ekspert - zniszczenie

000c44c1 Zniszczenie 75 Czeladnik - zniszczenie Pozwala rzucać czary zniszczenia na poziomie eksperckim za połowę kosztu magii.

Mistrz - zniszczenie

000c44c2 Zniszczenie 100 Ekspert - zniszczenie Pozwala rzucać czary zniszczenia na poziomie mistrzowskim za połowę kosztu magii.

Szalejące Płomienie

1 000581e7 Zniszczenie 30 Nowicjusz - zniszczenie Czary ogniowe zadają obrażenia większe o 25%.
2 0010fcf8 Zniszczenie 60 Szalejące Płomienie 1 Czary ogniowe zadają obrażenia większe o 50%.

Intensywne Płomienie

000f392e Zniszczenie 50 Szalejące Płomienie Ataki zadające obrażenia od ognia zmuszają cel do ucieczki, jeśli ma on niski poziom zdrowia.

Dotkliwy Mróz

1 000581ea Zniszczenie 30 Nowicjusz - zniszczenie Czary mrozu zadają obrażenia większe o 25%.
2 0010fcf9 Zniszczenie 60 Dotkliwy Mróz 1 Czary mrozu zadają obrażenia większe o 50%.

Zamrożenie

000f3933 Zniszczenie 60 Dotkliwy Mróz Ataki zadające obrażenia od mrozu paraliżują cel, jeśli ma on niski poziom zdrowia.

Przeszywające pioruny

1 00058200 Zniszczenie 30 Nowicjusz - zniszczenie Czary porażania zadają obrażenia większe o 25%.
2 0010fcfa Zniszczenie 60 Przeszywające pioruny 1 Czary porażania zadają obrażenia większe o 50%.

Dezintegracja

000f3f0e Zniszczenie 70 Przeszywające pioruny Ataki zadające obrażenia od porażeń niszczą cel, jeśli ma on niski poziom zdrowia.


Zaklęcia

Nazwa Kod Działanie Koszt many Lokalizacja
Nowicjusz

Płomienie

00012fcd Rozbłysk ognia zadaje 8 punktów obrażeń na sekundę. Płonące cele ponoszą dodatkowe obrażenia. 13/sekundę Czar początkowy, Farengar w Białej Grani, Wuunferth w Wichrowym Tronie, Faralda w Akademii Zimowej Twierdzy.

Odmrożenie

0002b96b Wybuch zimna zadaje 8 punktów obrażeń na sekundę do zdrowia i kondycji. 14/sekundę Farengar w Białej Grani, Wuunferth w Wichrowym Tronie, Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.

Iskry

0002dd2a Błyskawica zadaje 8 punktów obrażeń od porażeń do zdrowia i magii na sekundę. 16/sekundę Helgen, Farengar w Białej Grani, Wuunferth w Wichrowym Tronie, Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.
Uczeń

Runa Ognia

0005db90 Po rzuceniu na pobliską powierzchnię i uruchomieniu przez pobliskiego wroga runa wybucha, zadając 50 punktów obrażeń od ognia. 207 Farengar w Białej Grani, Wuunferth w Wichrowym Tronie, Faralda i Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.

Runa Mrozu

0006796f Po rzuceniu na pobliską powierzchnię i uruchomieniu przez pobliskiego wroga runa wybucha, zadając 50 punktów obrażeń od mrozu. 258 Farengar w Białej Grani, Wuunferth w Wichrowym Tronie, Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.

Runa Błyskawicy

00067970 Po rzuceniu na pobliską powierzchnię i uruchomieniu przez pobliskiego wroga runa wybucha, zadając 50 punktów obrażeń od porażenia. 284 Farengar w Białej Grani, Wuunferth w Wichrowym Tronie, Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.

Ognisty Pocisk

00012fd0 Wybuch ognia zadaje 25 punktów obrażeń. Płonące cele ponoszą dodatkowe obrażenia. 36 Farengar w Białej Grani, Wuunferth w Wichrowym Tronie, Faralda i Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.

Lodowy Kolec

0002b96c Kolec z lodu zadaje 25 punktów obrażeń od mrozu do zdrowia i kondycji. 42 Farengar w Białej Grani, Wuunferth w Wichrowym Tronie, Faralda i Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.

Błyskawica

0002dd29 Błyskawica zadaje 25 punktów obrażeń od porażeń do zdrowia i o połowę mniej do magii. 45 Farengar w Białej Grani, Wuunferth w Wichrowym Tronie, Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.
Czeladnik

Płaszcz Płomieni

0003ae9f Przez 60 sekund zadaje celom w zasięgu broni do walki wręcz 8 punktów obrażeń od ognia na sekundę. Płonące cele odnoszą dodatkowe obrażenia. 254 Wuunferth w Wichrowym Tronie, Faralda i Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.

Płaszcz Mrozu

0003aea2 Przez 60 sekund zadaje celom w zasięgu broni do walki wręcz 8 punktów obrażeń od mrozu na sekundę. Płonące cele odnoszą dodatkowe obrażenia. 278 Wuunferth w Wichrowym Tronie, Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.

Płaszcz Błyskawic

0003aea3 Przez 60 sekund pobliskie cele tracą 8 punktów zdrowia i dwukrotnie mniej punktów magii. 326 Wuunferth w Wichrowym Tronie, Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.

Lodowa Burza

00045f9c Mroźny wir zadaje 40 punktów obrażeń od mrozu na sekundę do zdrowia i kondycji. 127 Wuunferth w Wichrowym Tronie, Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.

Kula Ognista

0001c789 Ognista eksplozja zadaje 40 punktów obrażeń w promieniu 4,5 metra. Płonące cele ponoszą dodatkowe obrażenia. 117 Wuunferth w Wichrowym Tronie, Faralda w Akademii Zimowej Twierdzy.

Wyładowanie Łańcuchowe

00045f9d Błyskawica zadaje 40 punktów obrażeń od porażenia do zdrowia i o połowę mniej do magii, po czym przeskakuje na kolejny cel. 137 Wuunferth w Wichrowym Tronie, Faralda i Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.
Ekspert

Ściana Płomieni

00035d7f Tworzy we wskazanym na ziemi miejscu ścianę płomieni, która zadaje 50 pkt. obrażeń od ognia na sekundę. 104/sekundę Faralda i Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.

Ściana Mrozu

00035d80 Tworzy we wskazanym na ziemi miejscu ścianę mrozu, która zadaje 50 pkt. obrażeń od mrozu na sekundę. 121/sekundę Faralda i Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.

Ściana Burzy

00035d81 Tworzy we wskazanym na ziemi miejscu ścianę błyskawic, która zadaje 50 pkt. obrażeń od porażenia na sekundę. 128/sekundę Faralda i Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.

Spalenie

0010f7ed Wybuch ognia zadaje 60 punktów obrażeń. Płonące cele ponoszą dodatkowe obrażenia. 262 Faralda i Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.

Lodowa Włócznia

0010f7ec Włócznia z lodu zadaje 60 punktów obrażeń od mrozu do zdrowia i kondycji. 282 Faralda i Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.

Piorun

0010f7ee Piorun zadaje 60 punktów obrażeń od porażenia do zdrowia i o połowę mniej do magii. 302 Faralda i Enthir w Akademii Zimowej Twierdzy.
Mistrz

Zamieć

0007e8e4 Cel ponosi 20 pkt. obrażeń od mrozu przez 10 sekund, osłabiona zostaje także jego kondycja. 957 Faralda po ukończeniu misji: Rytualny czar Zniszczenia.

Burza Ognista

0007a82b Dookoła rzucającego pojawia się ognista eksplozja o sile 100 punktów. Im bliżej epicentrum znajduje się cel, tym większe ponosi obrażenia. 1257 Po ukończeniu misji: Rytualny czar Zniszczenia.

Burza z piorunami

0007e8e5 Cel traci 75 punktów zdrowia i o połowę mniej punktów magii na sekundę. 122/sekundę Faralda po ukończeniu misji: Rytualny czar Zniszczenia.