Smocze Krzyki

Smocze Krzyki (zwane Thu'um lub Dovahzaan w języku smoków) są pradawną formą magii, która praktykowana była w Tamriel. Z czasem jednak rytuał praktykowania tej magii odszedł w zapomnienie, a w Skyrim pozostało niewielu, którzy są w posiadaniu tej mistycznej zdolności. Wśród nich jest nieliczny zakon Siwobrodych, którzy zamieszkują Wysoki Hrothgar. Ulfric Gromowładny, obecny Jarl Wichrowego Tronu, potęgą swojego głosu zabił Wysokiego Króla Skyrim. W ten sposób chciał udowodnić, że Cesarstwo nie jest w stanie panować nad Skyrim. Legendarny władca, który podbił całe Tamriel - Tiber Septim - był również Smoczym Dziecięciem, moc jego Głosu przeszła do historii, a on sam stał się bogiem i przyjął imię Talos.
Dovahkiin, Smocze Dziecię, ze względu na swoje wyjątkowe zdolności jest w stanie używać języka smoków w znacznie potężniejszej formie niż inni śmiertelnicy...
Nawigacja
Nauka Języka Smoków
W świecie Skyrim istnieje 20 Smoczych Krzyków. Każdy krzyk jest wykonywany poprzez wokalizację specyficznych słów mocy. Krzyków można nauczyć się poprzez studiowanie zapisków na Ścianach Słów, a odblokować je można Smoczą Duszą. Smocze Dziecię po zabiciu smoka jest w stanie wyssać z niego duszę. Na Krzyk składają się trzy Słowa Mocy i każde Słowo wymaga odblokowania poprzez Duszę. W praktyce oznacza to, by w pełnie wykorzystać moc Krzyku, należy poświęcić na niego trzy Smocze Dusze.
Nowo odkryte Słowa Mocy są potężniejsze od poprzednich, tworzących danych Krzyk. Zatem poznając Słowo zaczynamy od tego najsłabszego, niezależnie od jego lokalizacji.
Smocze Krzyki
Smoczy Okrzyk (kod) | Słowo Mocy | Miejsca Ścian Słów | Czas odnawiania |
---|---|---|---|
Zwierzęce Oddanie0005fc77 |
Dzikie zwierzęta odpowiadają na twoje wezwanie i przybywają wspomóc cię w walce. | ||
Raan (Zwierzę) | 50 | ||
Mir (Oddanie) | 60 | ||
Pack (Stado) | 70 | ||
Szept Aury0007097b |
Twój głos nie jest Krzykiem tylko szeptem, który dociera do każdej żywej istoty. (Wykrywa wszystkie poruszające się istoty) | ||
Laas (Życie) |
|
30 | |
Yah (Odnalezienie) | 40 | ||
Nir (Łowy) | 50 | ||
Eteryczność00032920 |
Thu'um sięga Pustki, sprawiając, że twoje ciało nie może zostać zaatakowanie, ale nie może też atakować. | ||
Feim (Zanikanie) | 16 | ||
Zii (Duch) | 30 | ||
Gron (Związanie) | 40 | ||
Wezwanie Smoka00046b8c |
Odahviingu! Usłysz mój Głos! Przyzywam cię w chwili potrzeby! (Może być używane tylko na zewnątrz). | ||
Od (Śnieg) |
|
5 | |
Ah (Łowca) | 5 | ||
Viing (Skrzydło) | 300 | ||
Zew Męstwa0005196a |
Mężni wojownicy z Sovngardu słysząc twój Głos przybędą zza linii kosmosu i czasu by wspomóc cię w walce. (Przyzywa Gormlaitha Golden-Hilt, Felldira Starego lub Haakona Jednookiego; potęga wojownika zależy od długości Krzyku) | ||
Hun (Bohater) |
|
180 | |
Kaal (Czempion) | 180 | ||
Zoor (Legenda) | 180 | ||
Czyste Niebiosa0003cd34 |
Skyrim kłania się przed mocą Thu'um, rozwiewając mgły i oczyszczając pogodę. (Krzyk również rozwiewa opary trucizny) | ||
Lok (Niebo) |
|
5 | |
Vah (Skok) | 10 | ||
Koor (Lato) | 15 | ||
Rozbrojenie00070981 |
Krzyk silniejszy jest niźli stal, swoją mocą może wyrwać broń z uchwytu wroga. | ||
Zun (Broń) |
|
30 | |
Haal (Dłoń) | 35 | ||
Viik (Przegrana) | 40 | ||
Zniechęcenie0002395a |
Słabi w strachu uciekną przed mocą Thu'um. | ||
Faas (Strach) |
|
40 | |
Ru (Bieg) | 45 | ||
Maar (Przerażenie) | 50 | ||
Smoczygrzmot00044250 |
Twój Głos wiąże duszę smoka, zmuszając bestię do lądowania. | ||
Joor (Śmiertelność) |
|
10 | |
Zah (Skończenie) | 12 | ||
Frul (Tymczasowość) | 15 | ||
Furia Żywiołów00032921 |
Thu'um daje twoim ramionach prędkość wiatru, pozwalając wykonywać szybsze ataki. | ||
Sui (Powietrze) |
|
30 | |
Grah (Bitwa) | 40 | ||
Dun (Chwała) | 50 | ||
Ognisty Oddech0003f9ea |
Nabierz powietrza, wydmuchaj ogień i przemień Thu'um w inferno. | ||
Yol (Ogień) |
|
30 | |
Toor (Inferno) | 50 | ||
Shul (Słońce) | 100 | ||
Mroźny Oddech0005d16b |
Twój oddech jest zimą, twój Thu'um śnieżycą. | ||
Fo (Lód) | 30 | ||
Krah (Zimno) | 50 | ||
Diin (Zamrożenie) | 100 | ||
Lodowa Postać00070980 |
Twój Thu'um zamraża przeciwnika. | ||
Iiz (Lód) | 60 | ||
Slen (Ciało) | 90 | ||
Nus (Posąg) | 120 | ||
Pokój Kyne0007097e |
Głos uspokaja dzikie bestie, które tracą ochotę do walki lub uciekają. | ||
Kaan (Kyne) | 40 | ||
Drem (Pokój) | 50 | ||
Ov (Zaufanie) | 60 | ||
Skazany na Śmierć0007097c |
Przemów, a twój Głos ześle zagładę i pancerz i siły witalne twojego przeciwnika zostaną osłabioną. | ||
Krii (Zabij) |
|
20 | |
Lun (Pijawka) | 30 | ||
Aus (Cierpienie) | 40 | ||
Spowolnienie Czasu00048ac9 |
Nakrzycz na Czas i zmuś go do posłuszeństwa, a świat wokół ciebie zatrzyma się. | ||
Tiid (Czas) |
|
30 | |
Sand (Piasek) | 45 | ||
Ul (Wieczność) | 60 | ||
Wezwanie Burzy0007097d |
Okrzyk Niebios, płacz chmur, rozbudzenie niszczycielskiej mocy błyskawicy. | ||
Strun (Burza) |
|
300 | |
Bah (Gniew) | 480 | ||
Qo (Błyskawica) | 600 | ||
Brzuchomówstwo0007097f |
Thu'um jest donośny, ale jego źródło pozostaje nieznane. Głupcy gubią się próbując go odszukać. | ||
Zul (Głos) |
|
30 | |
Mey (Głupiec) | 15 | ||
Gut (Odległy) | 5 | ||
Nieugięta Siła00013e07 |
Twój Głos jest czystą siłą, która rozrzuca wszystko i wszystkich, którzy stoją na jego drodze. | ||
Fus (Siła) | 15 | ||
Ro (Równowaga) | 20 | ||
Dah (Odepchnięcie) | 45 | ||
Trąba Powietrzna0002f7ba |
Thu'um pędzi do przodu, niosąc ciebie z siłą burzy. | ||
Wuld (Tornado) | 20 | ||
Nah (Furia) | 25 | ||
Kest (Burza) | 35 |
Osiągnięcia
Dragon Soul (Smocza Dusza)
Zaabsorbuj smoczą duszę.
Dragon Hunter (Łowca Smoków)
Zaabsorbuj 15 smocznych dusz.
Words of Power (Słowa Mocy)
Naucz się wszystkich trzech słów jednego Krzyku.
Thu'um Master (Mistrz Thu'um)
Naucz się 20 Smoczych Krzyków.
Ciekawostki
- Rozmawiając z Arngeirem możesz zapytać czy Siwobrodzi znają miejsca ukrycia Słów Mocy. Mnich zaznaczy lokacje na twojej mapie.
- Jeśli użyjesz Krzyku w mieście strażnicy mogą podbiec do ciebie i poprosić, żebyś się uspokoił, ponieważ straszysz mieszkańców. Kilkukrotne użyciu Krzyku w mieście może sprawić, że zaczepi cię kurier, który następnie przekaże ci list od "przyjaciela". W liście podana będzie lokacja jednego z podziemi.
- Jeśli twój styl gry opiera się przede wszystkich na Krzykach, problemem może okazać się długi czas pomiędzy kolejnymi Krzykami. Aby zmniejszyć o 20% czas ładowania Krzyku, musisz odnaleźć Amulet Talosa. Możesz go znaleźć, na przykład, w Samotni - w ciele straconego podczas egzekucji mężczyzny.