123 Smocze Krzyki ‹ Skyrim ‹ The Elder Scrolls - inSkyrim.pl
Skyrim · Oblivion · Morrowind · Daggerfall · Arena

Smocze Krzyki

Autor: Roelka, Data: 26.11.2011, 19:07

Smocze Krzyki (zwane Thu'um lub Dovahzaan w języku smoków) są pradawną formą magii, która praktykowana była w Tamriel. Z czasem jednak rytuał praktykowania tej magii odszedł w zapomnienie, a w Skyrim pozostało niewielu, którzy są w posiadaniu tej mistycznej zdolności. Wśród nich jest nieliczny zakon Siwobrodych, którzy zamieszkują Wysoki Hrothgar. Ulfric Gromowładny, obecny Jarl Wichrowego Tronu, potęgą swojego głosu zabił Wysokiego Króla Skyrim. W ten sposób chciał udowodnić, że Cesarstwo nie jest w stanie panować nad Skyrim. Legendarny władca, który podbił całe Tamriel - Tiber Septim - był również Smoczym Dziecięciem, moc jego Głosu przeszła do historii, a on sam stał się bogiem i przyjął imię Talos.

Dovahkiin, Smocze Dziecię, ze względu na swoje wyjątkowe zdolności jest w stanie używać języka smoków w znacznie potężniejszej formie niż inni śmiertelnicy...



Nawigacja



Nauka Języka Smoków

W świecie Skyrim istnieje 20 Smoczych Krzyków. Każdy krzyk jest wykonywany poprzez wokalizację specyficznych słów mocy. Krzyków można nauczyć się poprzez studiowanie zapisków na Ścianach Słów, a odblokować je można Smoczą Duszą. Smocze Dziecię po zabiciu smoka jest w stanie wyssać z niego duszę. Na Krzyk składają się trzy Słowa Mocy i każde Słowo wymaga odblokowania poprzez Duszę. W praktyce oznacza to, by w pełnie wykorzystać moc Krzyku, należy poświęcić na niego trzy Smocze Dusze.

Nowo odkryte Słowa Mocy są potężniejsze od poprzednich, tworzących danych Krzyk. Zatem poznając Słowo zaczynamy od tego najsłabszego, niezależnie od jego lokalizacji.



Smocze Krzyki

Smoczy Okrzyk (kod) Słowo Mocy Miejsca Ścian Słów Czas odnawiania

Zwierzęce Oddanie

0005fc77
Dzikie zwierzęta odpowiadają na twoje wezwanie i przybywają wspomóc cię w walce.
Raan (Zwierzę) 50
Mir (Oddanie) 60
Pack (Stado) 70

Szept Aury

0007097b
Twój głos nie jest Krzykiem tylko szeptem, który dociera do każdej żywej istoty. (Wykrywa wszystkie poruszające się istoty)
Laas (Życie) 30
Yah (Odnalezienie) 40
Nir (Łowy) 50

Eteryczność

00032920
Thu'um sięga Pustki, sprawiając, że twoje ciało nie może zostać zaatakowanie, ale nie może też atakować.
Feim (Zanikanie) 16
Zii (Duch) 30
Gron (Związanie) 40

Wezwanie Smoka

00046b8c
Odahviingu! Usłysz mój Głos! Przyzywam cię w chwili potrzeby! (Może być używane tylko na zewnątrz).
Od (Śnieg) 5
Ah (Łowca) 5
Viing (Skrzydło) 300

Zew Męstwa

0005196a
Mężni wojownicy z Sovngardu słysząc twój Głos przybędą zza linii kosmosu i czasu by wspomóc cię w walce. (Przyzywa Gormlaitha Golden-Hilt, Felldira Starego lub Haakona Jednookiego; potęga wojownika zależy od długości Krzyku)
Hun (Bohater)
  • Sovngard (nauka wszystkich słów jednocześnie)
180
Kaal (Czempion) 180
Zoor (Legenda) 180

Czyste Niebiosa

0003cd34
Skyrim kłania się przed mocą Thu'um, rozwiewając mgły i oczyszczając pogodę. (Krzyk również rozwiewa opary trucizny)
Lok (Niebo) 5
Vah (Skok) 10
Koor (Lato) 15

Rozbrojenie

00070981
Krzyk silniejszy jest niźli stal, swoją mocą może wyrwać broń z uchwytu wroga.
Zun (Broń) 30
Haal (Dłoń) 35
Viik (Przegrana) 40

Zniechęcenie

0002395a
Słabi w strachu uciekną przed mocą Thu'um.
Faas (Strach) 40
Ru (Bieg) 45
Maar (Przerażenie) 50

Smoczygrzmot

00044250
Twój Głos wiąże duszę smoka, zmuszając bestię do lądowania.
Joor (Śmiertelność)
  • Gardziel Świata (nauka wszystkich słów jednocześnie)
10
Zah (Skończenie) 12
Frul (Tymczasowość) 15

Furia Żywiołów

00032921
Thu'um daje twoim ramionach prędkość wiatru, pozwalając wykonywać szybsze ataki.
Sui (Powietrze) 30
Grah (Bitwa) 40
Dun (Chwała) 50

Ognisty Oddech

0003f9ea
Nabierz powietrza, wydmuchaj ogień i przemień Thu'um w inferno.
Yol (Ogień) 30
Toor (Inferno) 50
Shul (Słońce) 100

Mroźny Oddech

0005d16b
Twój oddech jest zimą, twój Thu'um śnieżycą.
Fo (Lód) 30
Krah (Zimno) 50
Diin (Zamrożenie) 100

Lodowa Postać

00070980
Twój Thu'um zamraża przeciwnika.
Iiz (Lód) 60
Slen (Ciało) 90
Nus (Posąg) 120

Pokój Kyne

0007097e
Głos uspokaja dzikie bestie, które tracą ochotę do walki lub uciekają.
Kaan (Kyne) 40
Drem (Pokój) 50
Ov (Zaufanie) 60

Skazany na Śmierć

0007097c
Przemów, a twój Głos ześle zagładę i pancerz i siły witalne twojego przeciwnika zostaną osłabioną.
Krii (Zabij) 20
Lun (Pijawka) 30
Aus (Cierpienie) 40

Spowolnienie Czasu

00048ac9
Nakrzycz na Czas i zmuś go do posłuszeństwa, a świat wokół ciebie zatrzyma się.
Tiid (Czas) 30
Sand (Piasek) 45
Ul (Wieczność) 60

Wezwanie Burzy

0007097d
Okrzyk Niebios, płacz chmur, rozbudzenie niszczycielskiej mocy błyskawicy.
Strun (Burza) 300
Bah (Gniew) 480
Qo (Błyskawica) 600

Brzuchomówstwo

0007097f
Thu'um jest donośny, ale jego źródło pozostaje nieznane. Głupcy gubią się próbując go odszukać.
Zul (Głos)
  • Grot (nauka wszystkich słów jednocześnie)
30
Mey (Głupiec) 15
Gut (Odległy) 5

Nieugięta Siła

00013e07
Twój Głos jest czystą siłą, która rozrzuca wszystko i wszystkich, którzy stoją na jego drodze.
Fus (Siła) 15
Ro (Równowaga) 20
Dah (Odepchnięcie) 45

Trąba Powietrzna

0002f7ba
Thu'um pędzi do przodu, niosąc ciebie z siłą burzy.
Wuld (Tornado) 20
Nah (Furia) 25
Kest (Burza) 35


Osiągnięcia


10
achievment

Dragon Soul (Smocza Dusza)

Zaabsorbuj smoczą duszę.

20
achievment

Dragon Hunter (Łowca Smoków)

Zaabsorbuj 15 smocznych dusz.

10
achievment

Words of Power (Słowa Mocy)

Naucz się wszystkich trzech słów jednego Krzyku.

20
achievment

Thu'um Master (Mistrz Thu'um)

Naucz się 20 Smoczych Krzyków.



Ciekawostki

  • Rozmawiając z Arngeirem możesz zapytać czy Siwobrodzi znają miejsca ukrycia Słów Mocy. Mnich zaznaczy lokacje na twojej mapie.
  • Jeśli użyjesz Krzyku w mieście strażnicy mogą podbiec do ciebie i poprosić, żebyś się uspokoił, ponieważ straszysz mieszkańców. Kilkukrotne użyciu Krzyku w mieście może sprawić, że zaczepi cię kurier, który następnie przekaże ci list od "przyjaciela". W liście podana będzie lokacja jednego z podziemi.
  • Jeśli twój styl gry opiera się przede wszystkich na Krzykach, problemem może okazać się długi czas pomiędzy kolejnymi Krzykami. Aby zmniejszyć o 20% czas ładowania Krzyku, musisz odnaleźć Amulet Talosa. Możesz go znaleźć, na przykład, w Samotni - w ciele straconego podczas egzekucji mężczyzny.