Skyrim · Oblivion · Morrowind · Daggerfall · Arena

Wampiryzm

Autor: Roelka, Data: 25.11.2011, 11:07

Sanguinare Vampiris (Wampiryzm) jest chorobą, która doprowadza zarażonego do przemiany w wampira. Zarazić się nią można poprzez walkę z wampirem. Za każdym razem, gdy wampir dotknie cię bronią lub zaklęciem, możesz zostać zainfekowany. Czas, w którym chorobę można jeszcze wyleczyć wynosi 72 godziny. Po upływie tego czasu, przemienisz się w wampira i uzyskasz zarówno wszystkie jego umiejętności jak i słabości.

Im dłużej pozostajesz bez pożywiania się, tym efekty działania wampiryzmu będą silniejsze. Pożywienie się zawsze sprowadzi cię do poziomu pierwszego choroby.


Nawigacja



Wady i Zalety bycia Wampirem


Poziom Pierwszy

Inne postacie będą zachowywać się wobec ciebie normalnie.

Umiejętności:

  • Czempion Nocy: Zaklęcia ze szkoły Iluzji są o 25% potężniejsze.
  • Ślady Nocnego Łowcy: Wampir ma 25% więcej szans na niewykrycie podczas skradania.
  • Odporność na choroby: Wampirza krew zapewnia 100% odporności na choroby.
  • Odporność na zimno: Wampirza krew zapewnia 25% odporności na zimno.
  • Odporność na trucizny: Wampirza krew zapewnia 100% odporności na zatrucie.
  • Podatność na ogień: Wampiry są o 25% bardziej podatne na obrażenia zadawane ogniem.
  • Słoneczne osłabienie: Zdrowie, magia i kondycja nie regenerują się i są zredukowane o 15 punktów, gdy wampir jest wystawiony na działanie słońca.

Moce:

  • Wampiryczny Sługa: Wampir może wskrzesić słabe ciało i rozkazać walczyć u swego boku przez 60 sekund (raz dziennie).
  • Wampirzy Wzrok: Wampir może na 60 sekund poprawić swoją nocną wizję.

Zaklęcia:

  • Wampiryczne Wyssanie: Wysysa z przeciwnika 2 punkty zdrowia na sekundę.

Poziom Drugi

Przedstawia zmiany w stosunku do poziomu pierwszego.
Inne postacie będą zachowywać się wobec ciebie normalnie.

Umiejętności:

  • Odporność na zimno: Wampirza krew zapewnia 50% odporności na zimno.
  • Podatność na ogień: Wampiry są o 50% bardziej podatne na obrażenia zadawane ogniem.
  • Słoneczne osłabienie: Zdrowie, magia i kondycja nie regenerują się i są zredukowane o 30 punktów, gdy wampir jest wystawiony na działanie słońca.

Moce:

  • Wampiryczny Sługa: Wampir może wskrzesić silniejsze ciało i rozkazać walczyć u swego boku przez 60 sekund (raz dziennie).
  • Wampiryczne Uwodzenie: Stworzenia i ludzie do 10 poziomu zostają na 30 sekund uspokojeni i przerywają walkę.

Zaklęcia:

  • Wampiryczne wyssanie: Wysysa z przeciwnika 3 punkty zdrowia na sekundę.

Poziom Trzeci

Przedstawia zmiany w stosunku do poprzednich poziomów.
Inne postacie nie odezwą się do ciebie, dopóki sam nie rozpoczniesz interakcji. Wszyscy obawiają się ciebie.

Umiejętności:

  • Odporność na zimno: Wampirza krew zapewnia 75% odporności na zimno.
  • Podatność na ogień: Wampiry są o 75% bardziej podatne na obrażenia zadawane ogniem.
  • Słoneczne osłabienie: Zdrowie, magia i kondycja nie regenerują się i są zredukowane o 45 punktów, gdy wampir jest wystawiony na działanie słońca.

Moce:

  • Wampiryczny Sługa: Wampir może wskrzesić potężne ciało i rozkazać walczyć u swego boku przez 60 sekund (raz dziennie).

Zaklęcia:

  • Wampiryczne wyssanie: Wysysa z przeciwnika 4 punkty zdrowia na sekundę.

Poziom Czwarty

Przedstawia zmiany w stosunku do poprzednich poziomów.
Inne postacie zaatakują cię, jak tylko cię zauważą.

Umiejętności:

  • Odporność na zimno: Wampirza krew zapewnia 100% odporności na zimno.
  • Podatność na ogień: Wampiry są o 100% bardziej podatne na obrażenia zadawane ogniem.
  • Słoneczne osłabienie: Zdrowie, magia i kondycja nie regenerują się i są zredukowane o 60 punktów, gdy wampir jest wystawiony na działanie słońca.

Moce:

  • Wampiryczny Sługa: Wampir może wskrzesić bardzo potężne ciało i rozkazać walczyć u swego boku przez 60 sekund (raz dziennie).
  • Objęcie Cienia: Na 180 sekund wampir może stać się niewidzialny i poprawić swoją nocną wizję (raz dziennie).

Zaklęcia:

  • Wampiryczne wyssanie: Wysysa z przeciwnika 5 punktów zdrowia na sekundę.

Leczenie Wampiryzmu

Udaj się do Falkreath. Po rozmowie z Valgą Vinicia dowiesz się, że Falion mieszkający w Morthal bada wampiry. Falion zleci ci odnalezienie czarnego klejnotu duszy, który jest częścią lekarstwa.

Wampiryzm można również wyleczyć aktywując Kapliczkę Talosa w Malkreth lub Białej Grani.

Wypicie Mikstury Leczenia Choroby wyleczy Sanguinare Vampiris, chorobę, która powoduje przemianę w wampira, ale nie usunie wampiryzmu.