Skyrim · Oblivion · Morrowind · Daggerfall · Arena

Encyklopedia The ESO- Sojusze cz. 1

Autor: Amandir, Data: 11.07.2013, 15:35
Witajcie w kolejnym odcinku Encyklopedii The Elder Scrolls Online! Ostatnio, omawialiśmy wojny Sojuszy, więc dzisiaj przyszedł czas na omówienie samych Sojuszy. Ważne jest, żeby dobrze poznać stronę konfliktu po której mamy zamiar się opowiedzieć. Kolejna sprawa, różne sojusze- różne rasy. Dlatego, przyda się wiedzieć z kim musimy dzielić terytorium i pole bitwy. Oczywiście, to nie wszystko, zapraszam do lektury!




Przymierze Daggerfall



Przede wszystkim Przymierze Daggerfall tworzą Wysoka Skała, Hamemrfell oraz Orsinum. To ostatnie jest w zasadzie pojedynczym miastem zamieszkanym przez Orków w Wysokiej Skale, jednak jest uważane przez tę rasę za dom. Przywódcą jest Wysoki Król Emeric. Przed objęciem tej funkcji był Bretońskim kupieckim lordem. Niedawno wydał odezwę do narodów Przymierza, w której nawołuje do walki z bezprawnymi okupantami Rubinowego Tronu, aby zapewnić spokój w krainie i na szlakach handlowych.

Jeśli chodzi o rasy zamieszkujące te tereny, to można o nich trochę napisać:

  • Bretoni- Ludzi zamieszkujący Wysoką Skałę. Niegdyś byli pod panowaniem elfów. Dzięki domieszce Altmerskiej krwi rasa ta ma wyjątkowe (jak na ludzi) zdolności magiczne oraz skłonności kupieckie. Pomaga im w tym wrodzona inteligencja i rezolutność, kolejna typowa dla tej rasy cecha. Są dumni, że są Bretonami i w czasie wojny królestwa Wysokiej Skały potrafią się zjednoczyć ku wspólnemu dobru.
  • Redguardzi- Mieszkańcy prowincji Hammerfell. Są to wojownicy, mieszkańcy pustyni. W Tamriel pojawili się przybywając z innego kontynentu- Yokudy. Są bardzo przywiązani do tradycji i odwołują się do swoich starożytnych zwyczajów. Cenią sobie honor ponad wszystko. Stolicą ich kraju jest kupiecki port- Sentiel, jednak dużo czasu spędzają podróżując bądź mieszkając na pustyni Alik'r. W młodości Redguardzi przechodzą test wytrzymałości na tej pustyni, który przetrwać mogą jedynie nieliczni.
  • Orkowie (Orsimerzy)- Przez inne rasy są postrzegani jako barbarzyńcy i bezlitośni wojownicy. Na ich kulturę duży wpływ ma życie w niekończącej się walce, która towarzyszy egzystencji wokół ich rodzinnej góry- miasta. Ich prawo jest proste, wręcz plemienne- rację ma i przetrwa zawsze najsilniejszy. Mimo tego prymitywizmu ich kuźnie oraz kowale uchodzą za najlepszych w całym Tamriel. Orkowe wyroby są w cenie na całym kontynencie i służą do wyposażenia nie jednej armii. Królestwo Orsinium uzyskało status prowincji za czasów Drugiego Cesarstwa, co w znacznym stopniu ułatwiło kontakty z jego mieszkańcami.


Chcecie dowiedzieć się więcej na temat pozostałych ras oraz Sojuszy? Zapraszam do lektury następnego odcinka, który ukaże się szybciej niż zwykle!